nowe pudełeczko na naszej półce z grami?
na pierwszy rzut oka to jakiś egzotyczny kuzyn zabawy w "Kółko i krzyżyk"
przyciąga oko geometrycznymi wzorami na pudełku i uwagę hasłem:
jednoczesne uzyskanie linii na obu planszach także jest możliwe, jak najbardziej dozwolone, punktowane podwójnie i premiowane zazdrosnym "wow" konkurentów ;)
wygra ten, komu ułożenie "czwórki" (względnie "piątki") uda się 3 razy
Czytaj dalej
na pierwszy rzut oka to jakiś egzotyczny kuzyn zabawy w "Kółko i krzyżyk"
przyciąga oko geometrycznymi wzorami na pudełku i uwagę hasłem:
POJEDYNEK NA DWÓCH PLANSZACH
tego jeszcze nie było...
a po bliższym poznaniu gra planszowa Gemino
jeszcze zyskuje!
ma proste zasady, ale gwarantuje ciekawe wyzwanie intelektualne
zapraszam na partyjkę :)
przybliżony czas rozgrywki to kwadrans, dużo będzie jednak zależeć od graczy i podejmowanych przez nich decyzji oraz ewentualnej chęci rewanżu - lepiej nastawmy się na pół godzinki ;)
z opakowania wyjmujemy dwie plansze
i nie, nie są to planszetki graczy, dla każdego po jednej, tylko - niezależnie od liczby grających (od 2 do 4) - zawsze dwa wspólne dla wszystkich, niezależne (do pewnego stopnia) pola gry,
czyli
kwadratowe tekturki z różnie (ale nie do końca losowo) rozmieszczonymi 36 kwadratami w sześciu kolorach, po obu stronach, każda
układamy je w dowolny, wybrany sposób na środku stołu
gracze otrzymują po 14 "pionków" - twardych, niezniszczalnych i wyraźnie, kolorowo oznaczonych żetonów jednego rodzaju (żółte kółka, niebieskie kwadraty, czerwone krzyżyki lub zielone gwiazdki)
nasze zadanie to kolejno dokładać swoje żetony na planszę zgodnie z zasadą:
jeden na dowolne (wolne) miejsce na pierwszej z nich, drugi na wybrane pole o tym samym kolorze
cel: ułożyć w szeregu - w pionie, poziomie lub po skosie - cztery, ew. gdy gramy w dwie osoby - pięć, swoich symboli na jednej z plansz
po jego osiągnięciu "odzyskujemy" pionki: zdejmujemy zwycięski rządek z planszy, jeden żeton zostaje 'punktem zwycięstwa', pozostałe wracają do gryjednoczesne uzyskanie linii na obu planszach także jest możliwe, jak najbardziej dozwolone, punktowane podwójnie i premiowane zazdrosnym "wow" konkurentów ;)
wygra ten, komu ułożenie "czwórki" (względnie "piątki") uda się 3 razy
plansze są kwadratowe i dwustronne, więc można je ułożyć na wiele sposobów (bodaj 64), co z pewnością zapobieże ciągłemu odtwarzaniu raz sprawdzonej "strategii"
każda partia to nowe zadanie dla szarych komórek!
i, zgodnie z tym, jak reklamuje "Gemino" wydawca, naprawdę wciągająca zabawa dla przedstawicieli każdego pokolenia - od lat 6 do 106
gra jednocześnie na dwóch planszach to naprawdę oryginalny "twist" - niezłe "zagranie" autora wymuszające zupełnie nowe podejście do taktycznego planowania kolejnych ruchów
całkiem nowa jakość na bazie tak lubianego przeze mnie Gomoku", czyli "Kółka i krzyżyka do pięciu", rozgrywanego na kartce w kratkę!*
fakt, że można bawić się zarówno 'jeden na jednego', jak w większej grupie graczy (do 4 osób) - i są to pod kilkoma względami odmienne wyzwania - dodatkowo urozmaica rozrywkę ,
a świetnej jakości gładkie, plastikowe żetony z symbolami dostarczają przyjemności sensorycznej (chyba nie tylko ja lubię dźwięk i dotyk dobrze zrobionych pionków?!)
zdecydowanie polubiliśmy - całą rodziną
warto po nią sięgnąć :)
za egzemplarz dziękuję
*tę i wiele więcej fantastycznych odsłon "zwykłego O i X" bliżej poznać można tutaj:
Projekt Grajmy!: Kółko i krzyżyk jakiego nie znałeś - to kopalnia pomysłów zarówno typu 'ready made' jak 'kostenlose' - bardzo polecam!
a u nas dodatkowo kółkokrzyżykowe "Trexo" >>KLIK<< - również świetna gra :)