rozwój dwulatka

czy mój dwulatek dobrze się rozwija - test na podstawie pytań z babyboom
- w sumie wiem, że wszystko jest dobrze, ale uznałam, że nie zaszkodzi odnieść faktów do kilku prostych pytań

Rozwój społeczny i emocjonalny
•    Bardzo silne jest przywiązany do opiekunów - tak (no, może nie "bardzo")
•    Okazuje uczucia, lubi się przytulać, pocieszyć - tak
•    Wstydzi się nieznajomych - no nie wiem, na pewno nie wszystkich :)
•    Wykonuje proste polecenia - proste? wszystkie - ale tylko jak chce:)
•    Lubi zabawy tematyczne i naśladuje dorosłych - tak
•    Nadal bawi się obok dzieci - czasem włącza się do wspólnych zabaw z dziećmi (mimo że te starsze go często ignorują, bardzo chce się przyłączyć)
•    Zaczyna postrzegać swoją odrębność - tak
•    Chce niezależności - tak (bunt!)
•    Dominują komunikaty – nie oraz moje - nie - tak, moje - nie :)
•    Potrafi być mało elastyczny i uparty - tak
•    Pojawiają się skrajne reakcje = emocje poza kontrolą - tak
•    Jest zazdrosny o uwagę, pragnie być w jej centrum - taaak
•    Ma kłopot z dzieleniem się, potrafi pożyczyć zabawkę dziecku, ale natychmiast żąda jej zwrotu - zależy, bywa
•    Nadal nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji działań  i nie potrafi ocenić ryzyka - tak, chociaż już sporo przewiduje
•    Pojawia się poczucie humoru - jest spore
•    Może się kontrolować przez chwilę w zamian za obietnicę nagrody, ew. kary - ? nie wiem, ale rozumie słowo "poczekaj"...
•    Ważne stają się rytuały - jakoś bez przesady
•    Chce samodzielnie wykonywać różne czynności, np.: założyć ubranko, odebrać telefon, samodzielnie jeść, itp. - tak
•    Rzuca i niszczy zabawki, kiedy się złości - nie
•    W skrajnych emocjach może - drapać, uderzyć, uszczypnąć , ugryźć - nie? może jeszcze nie było skrajnych emocji?
•    Bawi się samodzielnie przez kilka minut - tak
•    Miewa koszmary senne - tak
•    Lubi być w centrum uwagi, wygłupiać się i rozśmieszać ewentualną „widownię”- tak

Rozwój fizyczny i motoryczny
•    Wzrost: ok.86 cm - tak
•    Waga: ok.13 kg - 12 kg
•    Wchodzi i schodzi ze schodów - tak
•    Kopie i rzuca piłkę - tak, ale nie jest to ulubiona zabawa
•    Skacze - jeszcze nie :(
•    Szybko biega - tak
•    Umie chodzić do tyłu - tak
•    Lepiej panuje nad swoją fizjologią - no nie wiem, siusianie na zawołanie - tak, wołanie i nie siusianie - nie :P
•    Sporo dzieci uczy się w tym wieku korzystać z nocnika - umie, ale woła zawsze tylko na kupkę + patzr wyżej
•    Na 3 kołowym rowerku odpycha się nogami - tak
•    Trzyma i pije samodzielnie z kubeczka - tak
•    Potrafi jeść łyżeczką - tak
•    Potrafi otworzyć drzwi zamknięte na klamkę - tak
•    Buduje wieżę z 7 klocków - tak
•    Rysuje z dużym zacięciem długopisami, kredkami, flamastrami - tak

Rozwój intelektualny
•    Ogląda książeczki, przewraca strony - tak
•    Mówi o sobie po imieniu - "Janek powiedził!"
•    Pokazuje 5 części ciała - nawet więcej uwzględniając mostek i żebra :P
•    Słucha krótkich opowiadań - tak (jeśli cała płyta "bajkojadków" to krótkie  opowiadanie :P)
•    Zwierzątka kojarzy z głosem przez nie wydawanym - tak
•    Pokazuje obrazki i potrafi je nazwać - tak
•    Rozumie zdania - tak
•    Tworzy 2/4 wyrazowe zdania - tak (a nawet 7-8 wyrazowe)
•    Potrafi powtórzyć parę słów piosenki - tak, a nawet całą piosenkę
•    Używa ok. 50 słów, (2,5) = 2000 - bliżej 2000 niż 50
•    Zadaje pytania – co to? - tak (oraz What's this?" ;)
•    Zabawy tematyczne - lubi
•    Używa słów ja i moje - nie
•    Pojawia się poczucie humoru - jest :)
•    Pokazuje emocje - tak
•    Zaczyna się interesować, w co jest ubierany - tak
•    Bawi się chwilę zabawkami - tak
•    Zaczyna nadawać imiona zabawkom - tak
•    Powtarza słowa - tak
•    Używa czasowników - tak (w swojej super odmianie)
•    Stale mówi - taaaak!
•    Pcha lub ciągnie zabawki - tak 

no to według mnie mamy potwierdzenie - Janek jest OK :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz