kolorowanka Strażnicy nocy + fantastyczny konkurs

czary, dawne wierzenia, tajemnicze skrzydlate istoty - czy nie brzmi to fascynująco?

"Z pogranicza legendy i mitu, gdzie nie może zabraknąć zadziwiających hybryd, 
osobliwych stworzeń, zmiennokształtnych istot i pogańskich bogiń
 przenosimy się w onirycznej atmosferze do świata marzeń i magii"

skuszona tą zapowiedzią wydawnictwa (NK) zapragnęłam zajrzeć między okładki kolejnej kolorowanki dla starszych odbiorców pod hasłem Sztuka kolorowania
tak trafili do mnie

Strażnicy nocy



oto co tam - między innymi - znalazłam:


autorki - Katarzyna Niemiro i Ajka Jabłońska, ukrywające się pod pseudonimem 13th Sign, zaskakują niebanalna tematyką i różnorodnością przedstawionych motywów
wśród ponad 30 ilustracji znajdziemy postaci rodem z opowieści z różnych epok i zakątków świata, a także zapewne mrocznych zakamarków ich wyobraźni
dominują wyraźne kontury i ludzkie (?) twarze ale nie brakuje drobnych szczegółów i wieloznacznych symboli

bóstwa i wiedźmy, otoczone przez węże, gryfy, hipogryfy, pióra, rogi, kły, pazury oraz bujna roślinność, aż się proszą o dodanie barw oddających ich prawdziwy charakter
a potem oprawienie w ramę i powieszenie na ścianie (czemu sprzyja jednostronny zadruk na grubym, dobrej jakości papierze)

niestety mam poczucie, że zamawiając "Strażników nocy" porwałam się z motyką na słonce - realistyczne kolorowanie skóry, czy przechodzących jeden w drugi (zmienno)kształtów to zadanie zdecydowanie przerastające moje siły
mimo bardzo kuszącej perspektywy posiadania nad łóżkiem na przykład takiego portretu:


albo cieszącej oko, wyciszajacej podobizny rozmarzonego niby-Indiańskiego wodza, zdecydowałam się przekazać tę książkę w lepsze, bardziej utalentowane ręce
dlatego
UWAGA!
do końca kwietnia czekam na zgłoszenia fanów kolorowania i nierealnych światów, spośród których wybiorę szczęśliwca, do którego wyślę moich "Strażników nocy"
zadanie konkursowe to:
nadesłanie autorskiej lub samodzielnie pokolorowanej ilustracji o tematyce fantastycznej - mile widziane wszelkie elfy, czarownice, skrzaty, diabły, smoki... w dowolnej interpretacji artystycznej
zdjęcie lub skan należy przesłać na adres e-mail: mamajankaion@gmail.com, tytuł wiadomości: Strażnicy nocy - konkurs
proszę o nie zgłaszanie prac gdziekolwiek wcześniej nagradzanych oraz załączenie zgody na ich publikację na Fb i/lub niniejszym blogu
ze względu na specyfikę kolorowanki-nagrody liczę przede wszystkim na zainteresowanie starszych czytelników, ale w przypadku nadesłania ciekawej pracy dziecięcej na pewno pomyślę o nagrodzie-niespodziance
zwycięzcę/zwycięzców wytypuję na początku maja całkowicie subiektywnie i kierując się jedynie własnym poczuciem estetyki

mam nadzieję, że dostarczycie mi wielu fantastycznych wrażeń :)
powodzenia!


konkurs zakończony
dziękuję i gaatuluję talentu wszystkim autorom nadesłanych prac, które można podziwiać w galerii na mamojankowym profilu na Fb >> KLIK

"Strażnicy nocy" powędrują do Dagmary Piorkowskiej, która pokolorowała Smoka z Zaczarowanego Lasu

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz