podróż do świata zmysłów

ile ja się zbierałam do napisania tej opinii!

oto książka, która rzuciła mi poważne wyzwanie:

Wzrok, słuch, smak dają znak, czyli podróż do świata zmysłów

zamówiłam dla nas ten tytuł, zaintrygowana zapowiedzią obiecującą odpowiedzi na pytania takie jak:

 Po co owady wysyłają zapachowe esemesy?
 Co to jest kubek smakowy?
 Gdzie jest ukryty twój własny GPS?
 Czym się zajmuje papuga przeciwlotnicza?
 Dlaczego łokieć jest nieczuły?
 Które zwierzę używa ogona jako klimatyzacji?
 Po co ptakom żelazne kulki w uszach?
 Kiedy pies zachowuje się jak kompas? 
 Dlaczego ryby płynące w ławicy nie zderzają się ze sobą?
 Jak ludzie i zwierzęta odbierają sygnały z otoczenia i z głębi ciała?

dzięki współpracy M. Maruszczak (biolog, antropolog) i A. Gulewicza (ilustrator, absolwent ASP) odpowiedzi na powyższe pytania przybyły w ferii barw i rozmaitości kształtów czcionek i tła

prócz zwięzłych ogólnych informacji na temat funkcjonowania zmysłów ludzkich i zwierzęcych (tak, nie wszystkie mamy takie same!) znalazło się tu wiele ciekawostek

a - co szczególnie ważne dla młodego czytelnika - poza suchą teorią, liczne zachęty do samodzielnego eksperymentowania i zgłębiania istoty odczuwania smaków, analizy dźwięków, złudzeń optycznych itp.




jak zatem widać (zmysły dają znak ;) ), książeczka niczego sobie...

kłopot w tym, ze u nas nie bardzo było ją komu poczytać:
mały (lat 2) za mały, duży (lat 9) - jak sam stwierdził! - za duży :o
nie jestem zatem pewna, jakiej grupie wiekowej ją przypisać

przeczytałam w końcu sama (lat 30++) i przynajmniej wiem już o co chodziło z tymi kulkami w ptasich uszach ;)

na naukę, szczególnie w tak oryginalnej formie, nigdy nie jest za późno!

 

za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Nasza Księgarnia


za

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz